fredag 23 november 2012

Inköp av aktier Skanska

Idag blev det ett inköp till portföljen. Jag fyllde på med fler Skanska-aktier och kom in på ett pris på 104,3/per aktie.

Anledningarna till att det blev Skanska framför ABB (de har utvecklats relativt lika i min portfölj) denna gång var två saker, dels att mitt innehav var mindre i Skanska så då passade jag på att sprida mina investeringar lite, sedan bidrog också att Skanska ger en högre direktavkastning.

Lite kuriosa om min portfölj. Sedan april har värdet på min totala investering öka med 8,4 %, samtidigt har mitt egna kapital ökat med ca 39 %. Så det har varit en positiv utveckling! Visst beror delar av ökningen på att jag har lagt in mer pengar själv, men kan säga att jag inte har lagt in så mycket som 39% av vad jag ägde i april...Självklart är det intressant att se på hur innehaven utvecklas men det allra viktigaste för mig är att mina tillgångar växer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar