onsdag 21 november 2012

November-investering

November börjar lita mot sitt slut, snart kommer lönen och det är dags att börja kolla på vilket bolag som jag ska fylla på mer i.

Om jag enbart ser på vilket bolag som har gått sämst är det Ratos som skulle gälla, men Ratos har slagit i mitt 20 % tak och jag har därför köpstopp på dem för tillfället. Antagligen kommer jag fylla på med mer Ratos under hösten, när jag byggt på i andra bolag.

Därefter är det två företag som båda ligger på 93 % avkastning, ABB och Skanska. Jag kommer att följa båda dessa nära de kommande 1-2 veckorna och gå in i ett av dessa under den perioden. Om de båda har samma snitt i procent kollar jag på saker som hur mycket jag investerat i företaget, samt vilken direktavkastning företaget ger.

Så vi får se vilket av dessa två jag ökar i, återkommer när det är dags :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar