lördag 17 november 2012

Bundna bolån

Hade tänkt göra ett längre inlägg om bolån längre fram men fick mig en smärre chock häromdagen.

Idag har jag mina bolån hos Länsförsäkringar, ca 1,3 milj bundet på 2 år och ca 300 000 rörligt. Via jobbet fick jag möjlighet till ett väldigt förmånligt erbjudande från Nordea. Då jag hört tidigare att det ska vara dyrt att bryta bundna bolån var jag först tveksam, men då erbjudandet var så väldigt mycket bättre, tänkte jag att det var värt att kolla med Länsförsäkringar vad det skulle kosta. Jag hade väntat mig topp 10 000 men det var inte ens nära! Att bryta ett bolån bundet på 2 år med 20 månader kvar kostar ca 40 000kr!

Kan säga att det är sista gången jag binder...vilken mur bankerna bygger upp för att låsa in en! Det är självklart mitt eget fel som inte kollat upp det innan jag ingick avtalet, men som sagt inte en aning om vilka summor vi talade om.

Nu blir det förhandling med LF nästa vecka och se vad de kan göra. Intressant att se om de tänker längre än 20 månader framåt...fortsättning lär följa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar