söndag 2 december 2012

Summering Investeringsportfölj November

Vi har nu gått in i december och det är dags att göra en sammanställning över november månad.

Denna månad har jag investerat i Skanska samt även amorterat på det lån jag har på min fastighetsinvestering, vi kan även notera att aktieportföljen har utvecklats positivt och öka även utan det extra som jag har lagt in.

Sammanställt ser det ut så här:
- Det totala värdet på portföljen har ökat med 4 %
- Det egna kapitalet har gått upp med 3,9 %
- Justerat för min månadsinvestering har det totala värdet gått upp 2,9 %, vilket alltså innebär en positiv börs
- Med samma justering har det egna kapitalet ökat med 2,7 %

Totalt sedan i april då jag började registrera mitt kapital månadsvis ser det ut så här:
- Det totala värdet på portföljen upp 10,3 %
- Det egna kapitalet upp 42,7 %

Jag har ungefär 7 000 SEK kvar till det mål jag har satt upp för året för det egna kapitalet. Det kommer bero på hur börsen går i december om jag når det, så vi får hålla tummarna för ett positivt slut på året. I december kommer också den första utdelningen för min fastighetsinvestering vilket kommer hjälpa till. Så det är bara att ge järnet :)






1 kommentar:

  1. Behöver du en akut lån eller finansiella tjänster? Kontakt financialdepartment.online@gmail.com

    SvaraRadera