tisdag 4 december 2012

Våga investera!

Jag tror att mycket handlar om att våga göra alla av de där sakerna som man bara går att fundera på att göra. En person högt upp i svenskt näringsliv sade en gång till mig att:
"Folk analyserar för mycket för att det ska bli perfekt. Jag ser det som att kasta pil, det är bättre att träffa tavlan än att inte kasta alls. Man behöver inte träffa mitt i prick, så länge du träffar tavlan kan du rätta till det mesta på vägen."

Känner igen mig själv att man går och funderar mycket på investeringar, starta företag etc. Efter samtalet med den här företagsledaren har jag verkligen försökt ta till mig det och våga göra mer saker som jag funderat på. Allt behöver inte bli perfekt, men hellre gjort än ogjort.

Avslutar med ett citat av Carlos Slim (världens rikaste man)
“Anyone who is not investing now is missing a tremendous opportunity.”

3 kommentarer:

  1. Behöver du en akut lån eller finansiella tjänster? Kontakt financialdepartment.online@gmail.com

    SvaraRadera
  2. behöver du en äkta lån i affärssyfte eller för att betala din skuld kontakt Mr Kellie Wilson nu för äkta lån via e-post: Oceanicfinance113@gmail.com

    SvaraRadera
  3. Do you need Personal Finance
    Business Cash Finance
    Unsecured Finance
    Fast and Simple Finance
    Quick Application Process
    Finance. Services Rendered include
    Debt Consolidation Finance
    Business Finance Services
    Personal Finance services Help
    Please write back if interested with our interest rate
    Email: royalworldfundings@gmail.com

    SvaraRadera