måndag 26 november 2012

Låna för att investera i fastigheter

Jag vill inte verka tjatig, men vill vara tydlig hur jag resonerar när jag bygger min investeringsportfölj. Återigen vill jag börja med att vara tydlig med att man ska vara ytterst försiktig med belåning, och var och en måste göra en bedömning om var de står i frågan.

När jag gjorde min investering i fastigheter, via Investeringsgruppen, så lånade jag i princip hela summan för att få ihop till investeringen. Jag resonerade så här: risken för att investeringen inte skulle falla väl ut var/är låg då det var stora stabila bolag med långtidskontrakt som hyresgäster, den "garanterade" (inget är garanterat i investeringar) direktavkastningen låg på 6 % och den bedömda totala avkastningen på cirka 10% . Vid just det tillfället när jag skulle göra investeringen ville jag inte rubba min kassa då det alltid är bra att pengar lätt tillgängligt vid oförutsedda utgifter så därför tog jag lånet. Dock visste jag att jag skulle få in mer pengar i lön och skatteåterbäring inom kort, inte tillräckligt för att betala hela skulden, men tillräckligt för att minska ner den ordentligt. Så jag visste att inom ett par månader var skulden nere så att direktavkastningen översteg kostnaden (räntan) för lånet. Så tekniskt sett gjorde jag vinst - intäkter-kostnader. Dock så gjorde amorteringen att mitt cashflow minskade under en period. Detta såg jag dock som att jag band upp mig till att investera i fastigheten under en period. Nu lite mindre än ett år efter investeringen överstiger direktavkastningen både ränta+amortering, så nu har jag ett positivt cashflow också.

Önskvärt är egentligen att du gör både vinst samt förbättrar ditt cashflow när man gör en fastighetsinvestering, då jag visste att jag skulle få in egna pengar att investera gjorde jag bedömningen att jag kunde lägga lite extra varje månad under en period för att täcka upp mitt minskade cashflow för att på längre sikt generera både vinst och positivt cashflow.


4 kommentarer:

  1. Hej, godkände banken ett lån på hela beloppet?

    SvaraRadera
  2. Hej, mitt namn är Mrs Camilla Barbro. Jag vill använda detta medium för att varna alla lånesökande att vara mycket försiktig eftersom det finns bedrägerier allt. För några månader sedan ansträngda jag ekonomiskt, och i desperation, jag lurad av vissa långivare på nätet. Jag nästan förlorat hoppet tills en vän till mig hänvisade mig till en mycket pålitlig långivare som heter Mrs.Heather Whyte som lånar utan säkerhet lån uppgående till 30.000 Euro på mindre än 72 timmar utan tryck eller stress till en ränta på endast 2%. Jag blev mycket förvånad när jag kollade mitt bankkonto balans och fann att antalet jag appliceras skickas direkt till mitt lönekonto utan dröjsmål. Så jag lovade henne att jag skulle dela de goda nyheterna så att människor kan få lån enkelt utan stress. Så om du behöver någon form av lån, kontakta henne via e-post: qualityloanltd@europe.com.
    Du kan också kontakta mig på min e-post: camillabarbro15@gmail.com
    Nu är allt jag gör försöker möta lån betalningar som jag skickar direkt till deras konton.
    Min jul och nyår Celebra var underbart
    Alla de bästa.

    SvaraRadera
  3. Hej, Letar du efter ett företag lån, personliga lån, bostadslån, billån, studielån, skuldkonsolidering lån, lån utan säkerhet, riskkapital, etc. .. Eller var du vägrade ett lån från en bank eller ett finansinstitut. du är på rätt plats för ditt lån lösningar! Jag är en privat långivare, jag ger ut lån till företag och privatpersoner på en låg och prisvärd ränta på 3% ränta. För mer info kontakta oss via.
    stegermichaelonline@gmail.com

    SvaraRadera
  4. Är du intresserad av att få ett lån? Vänligen ange beloppet och lånets varaktighet. Kontakta oss via e-post: unitedloaninvestment1@outlook.com

    SvaraRadera